Bizerte’den Bodrum’a katamaran transferi

Her transfer yeni bir deneyim. İdalinsailing’in deneyimli ekibi bu kez katamaran transferi için daha önce hiç tecrübe etmedikleri Tunus’talar ve Bizerte’den teslim aldıkları Aventura 37’yi Bodrum’a getiriyor.

YAZI: Kaptan Fatih İştutan (instagram/idalinsailing)

Aventura 37

Split’teki Kastela Marina’dan teslim aldığımız Dufour 335 Grand Large ile Ege Adaları arasında seyirdeyken İdalinsailing ekibinin tecrübeli kaptanı Barış Özbaykal ile yanardağların ve büyük depremlerin hâkim olduğu zamanlardaki yaşam üzerine hararetli bir tartışmaya tutulmuştuk. Tam o esnada yaklaşık bir ay önce teslimatının yapılacağı söylenen ama sürekli geciken bir katamaranın transferi için görüştüğüm Sailmax Bareboat Charter’ın sahibi Ümit Demir Bey telefonla aradı. Aventura 37’miz imal edildiği tersanesinde nihayet suya inmişti ve Türkiye’ye gelmesi için sabırsızlanıyordu. İşimiz tam da buydu. Bu işi yapabilecek ekipteki tek kişi bendim. Zira ekibin büyük kısmı tekne transferlerindeydi ve ben seyrimin sonlarındaydım. Evdeki İçişleri Bakanlığı’ndan aldığım vizeyle birkaç gün dinlenmemin ardından Tunus Bizerte’ye gitmek için hazırdım. Akdeniz’in birçok şehrini ekibimiz deneyimlemişti ancak Bizerte hiç tecrübe etmediğimiz bir noktaydı. Bakalım bu transferde bizi neler bekliyordu…

Bir kez düğmeye basılmıştı. Tüm gün yolculuk hazırlıkları sürdü. Valizin toplanması, son alışverişler, hediyeler, Çanakkale’nin meşhur peynir helvaları derken akşam oluverdi. O gün benim doğum günümdü; akşam yemeği sonrası doğum günüm aile içinde kutlandı ve gece yarısı evden ayrıldım. Transferi ekibimizin yeni üyesi Muammer Kaptan ile yapacaktık. Kendisi ekibimizin büyük çoğunluğu gibi Deniz Kuvvetleri’nden emekli bir albaydı ve teknesi vardı. Her zamanki gibi bir gece yolculuğuyla sabaha karşı İstanbul Havalimanı’na ulaşacaktık. Ancak bu sefer Ümit Bey’den evrakları bizzat alacağımız için önce Esenler Otogarı’nda kendisiyle buluştuk. Güzel bir kahvaltı ve sohbet sonrasında, büyük bir incelikle bizi havalimanına kadar götürdü.

Katamaran transferi sürecini gerçekleştiren kaptanlar; Fatih İştutan ve Muammer Çoban.

TUNUS’UN TUHAFLIKLARI

Yabancı bir ülkede uçaktan indikten sonra teknenin bulunduğu yere kadar olan ulaşımın bazı zorlukları oluyor, ancak bu kez içimiz daha rahattı, çünkü Aventura’nın Türkiye distribütörü Doğukan Yatçılık yetkilisi Emre Bey katamaran transferi için bizi karşılayacak ve işlemlerimizi birlikte gerçekleştirecektik. Tunus merkezli Nouvelair’in 12.20 kalkışlı 2,5 saatlik uçuşuyla Bizerte’ye vardık. Emre Beyle buluşup bayrak şahadetnamesi için Tunus Konsolosluğu’nu ziyaret ettik ve ardından doğru katamaranın bulunduğu tersaneye gittik. Niyetimiz katamaranı teslim alıp seyir hazırlıklarına başlamaktı, ancak katamaranın hazır olmadığını öğrenmemizle tüm planlarımız suya düştü. Biz yine de içerisi işçilerle dolu katamaranda ayaküstü kontrolleri yapıp tespit ettiğimiz eksiklikleri tersane yetkililerine ilettikten sonra Bizerte’de kalacağımız Nour Hotel’e geçtik. Yol yorgunluğumuz o kadar fazlaydı ki erkenden yataklara girmiştik.
Tunus alışık olduğumuz bir ülke olmadığından garipsediğim iki olay oldu. Birincisi; genel olarak Tunus’ta açıkta içki satışı ve içilmesi yasak. Otellerde ve Bizerte’deki Vieux Limanı’nda ahşap gemi görünümlü bir barda içki içilebiliyor. Şehirde alkollü içki satışı yapan sadece iki yer var. Buradan da içkileri dışarıdan gözükmeyecek bir şekilde dışarı çıkartabiliyorsunuz. Hatta polis çantalarda şişelerin birbirine çarpmasıyla oluşan sesten bile cezai işlem yapabiliyormuş.

Bizerte’den Bodrum’a katamaran transferi yazısının devamnını Temmuz 2024 sayımızda okuyabilirsiniz.

Dergimizi dijital platformda okumak isterseniz IOS uygulamamızdan abone olabilirsiniz.